پرند، شهری تازه تأسیس از توابع استان تهران می‌باشد که در ۳۰ کیلومتری آزادراه تهران – ساوه در جنوب غربی تهران واقع در شهرستان رباط‌کریم است. آینده‌ی این شهر تازه تأسیس روشن است و سرمایه گذاری در شهر پرند با فاکتور سود آتی، انتخابی هوشمندانه برای سرمایه‌گذاران خواهد بود. نزدیکی به آزادراه‌های تهران – ساوه و تهران – قم و همچنین فرودگاه بین‌المللی امام خمینی اهمیت مکانی این شهر را بسیار بالابرده است و باعث جلب‌توجه بسیاری به خود شده است و در مرکز توجه‌ها قرارگرفته است. وضعیت آب‌وهوای شهر پرند تا حدودی نزدیک به هوای تهران می‌باشد که البته میزان بارندگی و رطوبت موجود در آب‌وهوای شهر پرند کمتر از تهران می‌باشد. این شهر آلودگی‌های استان تهران را ندارد و به همین سبب می‌تواند شهری مناسب برای کسانی که به آلودگی حساس هستند باشد.

آی پرند بزرگترین املاک پرند در شهر بزرگ پرند می باشد.

نقشه پرند

پرند تهران کجاست ؟\

پرند به معنی ابریشم است که دلیل نام گذاری این شهر آب و هوای مطلوب آن است. شهر پرند در شهرستان رباط کریم استان تهران و ۳۰ کیلومتری جنوب غرب تهران قرار دارد.

مزایای زندگی در پرند

زندگی در پرند را برای خود فقط یک اجبار ندانید و این طور فکر نکنید که چون پول کافی ندارید مجبورید در این شهر ساکن شوید. پرند مزایایی دارد که گاهی زندگی در آن جا را بیش تر از یک امر اجباری به انتخاب تبدیل می کند. این مزایا عبارتند از:
شهر پرند با شهرهایی مانند تهران، قم و کرج فاصله زیادی ندارد؛ ولی مانند این شهرها شلوغ نیست.
پرند آب و هوای خنک و تمیزی دارد که به خصوص می تواند محل زندگی مناسبی برای بیماران تنفسی باشد.
پرند از بافت شهری مدرن و نوساز به خصوص در ۴ فاز اول بهره می برد و در عین حال قیمت ملک در آن با این که طی سال های اخیر افزایش داشته اما باز هم مناسب تر از تهران است.

واحدهای مسکن مهر در این شهر نسبت به دیگر شهرهای اطراف تهران، با قیمت بهتر و مناسب تری به فروش می رسند.
حال که با مزیت های سکونت در این شهر آشنا شده اید به راهنمای خرید خانه در پرند بپردازیم تا اگر قصد خرید خانه در پرند به منظور سکونت یا سرمایه گذاری را داشتید، با آگاهی کامل این کار را انجام دهید و بی گدار به آب نزنید. البته که با مراجعه به مشاورین باتجربه و زبده آژانس املاک آی پرند هرگز چنین اتفاقی نمی افتد و بهترین تجربه عمرتان را از معاملات ملکی خواهید داشت.

شرح کامل فازهای پرند و راهنمای خرید ملک در پرند

شهر پرند ۷ فاز دارد و مساحت این شهر نیز با بیش از ۱۷۰۰۰ هکتار است که ۴ فاز ابتدایی آن یعنی فازهای ۰ تا ۳ شامل خانه های شخصی ساز می شود که سازنده آن ها افراد و شرکت های خصوصی هستند. در ۳ فاز بعدی واحدهای مسکن مهر قرار دارند (یعنی فازهای ۴، ۵ و ۶).
اگر بخواهیم به لحاظ امکانات و به دنبال آن قیمت بررسی کنیم، فازهای ۲ و ۳ که در آن ها خانه های ویلایی در دو یا سه طبقه با امکانات قابل قبول و فضای سبز ساخته شده اند، گران ترین فازهای پرند هستند. مسلما در این دو فاز امکانات رفاهی و خدمات شهری هم مطلوب تر از سایر فازهای پرند است.
خانه های شخصی با تعداد طبقه های کم نیز در فازهای صفر و وجو دارند و البته قیمت پایین تری نسبت به خانه های فازهای ۲ و ۳ دارند. در فاز ۰ و ۱ نیز خدمات شهری و امکانات به صورت نسبتا مطلوب و خوبی ارائه می شود.
با مراجعه به آژانس املاک آی پرند در این شهر می توانید اطلاعات دقیق و جامع از قیمت و امکانات ملک در فازهای گوناگون پرند بدست آورید تا بتوانید بهترین معامله ملک را انجام دهید. همچنین آدرس و شماره تماس و لیست فایل های خرید این بنگاه در انتهای این مقاله آورده شده است.

پیش خرید خانه در شهر پرند از مشاوره املاک آی پرند

پیش خرید خانه چه در شهر پرند یا هر جای دیگری در اکثر مواقع دردسرهای مختص به خود را دارد. در نتیجه اگر می خواهید خانه ای را پیش خرید کنید باید نکات مهم مربوط به آن را بدانید. در این قسمت از مقاله راهنمای خرید خانه در پرند این نکات را با شما به اشتراک می گذاریم.

راهنمای قیمت خرید خانه در شهر پرند

به طور کلی قیمت آپارتمان در پرند نسبت به شهرهایی مثل پردیس و اندیشه کمی معقول تر و مناسب تر است. واحدهای مسکن مهر در فازهای ۵ و ۶ ارزان ترین خانه های پرند هستند. اما واحدهای مشابه در فازهای ۳ و ۴ به علت داشتن امکانات بیش تر قیمت بیشتری نیز دارند. در ضمن آپارتمان های شخصی سازی که در فازهای صفر تا ۳ وجود دارند و امکانات بسیار بهتری دارند نسبت به دیگر فازها قیمت بیشتری دارند.
در نتیجه اگر بخواهید خانه ای با ۲ اتاق خواب و امکانات مناسب در شهر پرند خریداری کنید به تقریبا ۴۰۰ تا ۹۰۰ میلیون نیاز دارید. البته با توجه به روند بالا رفتن قیمت خانه در پرند، این مبالغ در سال ها و یا حتی ماه های آینده بیش تر هم خواهد شد. برای اطلاع دقیق از قیمت خانه در پرند می توانید با مشاور املاک آی پرند در ارتباط باشید.

مسکن مهر در شهر پرند

در راهنمای خرید خانه در شهر پرند باید به این نکته آگاه باشید که شهر پرند پایتخت مسکن مهر ایران تلقی می شود. البته تعدادی از این واحدها هنوز به بهره برداری نرسیده اند. بسیاری از آپارتمان های مسکن مهر پرند ابتدا به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار شدند و بعدا امکان تغییر آن ها به واحدهای ملکی فراهم شد.
برای خریداران تخفیف ها و تسهیلاتی هم در نظر گرفته شد. قیمت خانه در مسکن مهر در فازهای مختلف پرند گوناگون است. به عنوان مثال قیمت ملک در فاز ۴ به علت وضعیت مناسب تر امکانات و خدمات رفاهی تقریبا گران تر است. ولی در فازهای ۵ و ۶ به این دلیل که امکانات پایین تری دارند قیمت واحدها ارزان تر است.

راهنمای خرید خانه در شهر پرند با طرح مسکن ملی

طرح مسکن ملی طرح دیگری است که در شهر پرند نیز اجرا شده است. در این طرح برخی از واحدها به صورت ثبت نامی و مابقی به صورت قراردادهای مشارکت با دستگاه های دولتی و خصوصی است. فرقی که بین واحدهای ثبت نامی و مشارکتی وجود دارد این است که در واحدهای مشارکتی این شرایط وجود دارد که بنا به وضعیت موجود و سلیقه سازنده، ملک مورد نظر با امکانات و کیفیت بهتری ساخته شوند و در نتیجه قیمت این واحدها در مقایسه با واحدهای ثبت نامی بیشتر شود.
همچنین آپارتمان های مسکن ملی در مقایسه با مسکن مهر با متراژهای مختلف تر و در طبقات کمتر ساخته می شوند. خانه های مسکن ملی از نظر مصالح و نما نیز بهتر از خانه های مسکن مهر است. در ضمن بخشی از مبلغ واحدهای مسکن ملی به عنوان پیش پرداخت اخذ شده و به خریداران وام هم تعلق می گیرد.



امکانات و دیدنی‌های شهر پرند

در رابطه با فازهای این شهر می‌توان گفت که هرچه از فازهای ۵ و ۶ که به سمت فازهای مسکن مهر می‌رود امکانات و خدمات شهری کمرنگ‌تر می‌شود و افراد زیادی از کمبود امکانات شکایت کرده‌اند؛ بنابراین از بودجه‌ی کافی در اختیارتان هست بهتر است که در فازهای صفر تا سه ساکن شوید و یا بر روی فازهای صفر تا سه سرمایه گذاری در شهر پرند را انجام دهید. بوستان بزرگ مشاهیر بین فاز ۳ و ۴ در حال احداث می‌باشد که قرار است این بوستان به مکانی تفریحی و گذران اوقات فراغت اهالی تبدیل شود. ازجمله‌ی امکانات این بوستان می‌توان به پیست دوچرخه‌سواری، سالن آمفی تیاتر ۳ هزار مترمربعی، نگارخانه، رمپ ویژه معلولان و نابینایان و… اشاره کرد.

شهر پرند دارای ۵ کلانتری، ۴ واحد درمانی، ۱۰ مسجد و ۸۴ فضای سبز می‌باشد و دارای ۴۰ مدرسه است؛ بنابراین ازنظر امکانات تدریسی و آموزشی در این شهر کمبودی احساس نمی‌شود. بزرگ‌ترین مرکز تفریحی اقامتی خاورمیانه به نام سرزمین ایرانیان در جنوب شهر پرند قرارگرفته است که وسعت آن ۳۰ هکتار است و می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای اوقات فراغت باشد و همچنین برای جذب توریست‌ها و افرادی از شهرهای دیگر یک ویژگی خوب به نظر بیاید. از دیگر امکانات این مجموعه می‌توان به پیست اتومبیلرانی، پیست موتور، شهربازی کودکان، پینت بال، زمین گلف، دریاچه مصنوعی، رستوران، سینما و غیره اشاره کرد که همگی این‌ها گزینه‌های خوبی برای سرمایه گذاری در شهر پرند می‌باشد.

معماری شهر پرند برای سرمایه گذاری

طولانی‌ترین پیست بین‌المللی کارتینگ جهان نیز در شهر پرند می‌باشد و لیسانس A از فدراسیون جهانی اتومبیلرانی دارد. در رابطه با متروی شهر پرند هم می‌توانیم بگوییم که تا سال ۹۷ تا فاز سوم با ۸۰ درصد پیشرفت مواجه بوده است که در ادامه‌ی خط قرمزرنگ خط ۱ مترو تهران قرار می‌گیرد که شما را از ایستگاه شاهد حرم حضرت امام به فرودگاه امام خمینی و این شهر خواهد آورد. همچنین قطار برقی تهران به نام Parand وجود دارد که طول آن ۵۳ کیلومتر می‌باشد.
قلعه‌ی سنگی پرند نیز وجود دارد که نماد معماری ایرانی با قدمتی هزارساله می‌باشد که از سال ۱۳۸۲ این قلعه در حال مرمت سازی بود و سپس در سال ۱۳۹۹ درهای این قلعه بر روی عموم برای بازدید از آن باز شد که باعث رشد گردشگری بین‌المللی و سرمایه گذاری در شهر پرند شد. اگر به دنبال سرمایه گذاری در عرصه گردشگری نیز می‌باشید، زمین‌های اطراف این قلعه‌ی سنگی واقع در شهر پرند می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه و مناسب برای ارائه خدمات توریستی به گردشگران باشد و برای شما نیز سود خوبی داشته باشد.

سخن پایانی

در مطلب راهنمای خرید خانه در پرند سعی کردیم تا با شرح مهم ترین نکات و معرفی مشاوره املاک آی پرند به شما در انتخاب درست و خرید ملک کمک کنیم. به طور کلی به علت وجود دانشگاه در شهر پرند، موقعیت مکانی و دیگر امکانات این شهر، پیشرفت شهری و افزایش قیمت ملک در پرند اتفاق خواهد افتاد. در نتیجه می توان گفت پرند یکی از مناسب ترین مناطق برای سرمایه گذاری است، حتی اگر قصد سکونت نداشته باشید.

۵/۵ - (۱۰۶ امتیاز)


بروز رسانی در 1402/05/15

تماس با ما